Wij zijn een kleinschalige groepspraktijk , met korte lijnen. Wij zijn laagdrempelig en makkelijk toegankelijk. Bij ons bent u een mens en geen nummer. Onze patiënten populatie is een dwarsdoorsnede van de bevolking, in alle mogelijke opzichten. De praktijk is geopend van 08:00 – 17:00u.
U kunt een afspraak bij de huisarts maken via Mijngezondheid.net. U kunt hier alleen voor kleine, niet dringende zaken een afspraak maken. Als u meerdere klachten met de huisarts wilt bespreken verzoeken wij u een afspraak via de assistente te maken.
.
Voor Mijngezondheid.net moet u zich aanmelden.
.
Bepaalde verrichtingen, denk hierbij aan bijv. wratten aanstippen, uitstrijkjes maken, oren uitspuiten, injecties, hechtingen verwijderen worden door de assistente gedaan. Hiervoor kunt u ook via Mijngezondheid.net een afspraak maken of u belt de assistente om een afspraak te maken.
Er is geen telefonisch spreekuur. Als u een vraag aan de huisarts heeft kunt u dit aan de assistente voorleggen. Zij zal dit bespreken met de huisarts en die belt u zonodig terug.
Als het medisch noodzakelijk is kunt u een huisbezoek (visite) aanvragen. Bij een visite zijn sommige medische onderzoeken en behandelingen niet goed mogelijk. Daarom is het beter om, als het enigszins mogelijk is, toch naar de praktijk te komen.
.
U kunt uw medische vraag voorleggen aan de assistente, zij kan u hierin adviseren. U kunt uw huisbezoek voor 10.00 aanvragen. De assistente zal u vragen naar de reden. De huisartsen rijden visites tussen 12.00 uur en 14.00 uur.
Als u buiten de openingstijden van de praktijk van uw huisarts dringend een huisarts nodig heeft heeft kunt u bellen met de Huisartsenpost Hengelo. De huisartsenpost regelt huisartsenzorg waarvan de behandeling absoluut niet kan wachten tot de eerst volgende werkdag. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website van de Huisartsenpost Hengelo: http://www.huisartsenposthengelo.nl/
.
De openingstijden van de Huisartsenpost Hengelo zijn: Iedere werkdag na 17:00 uur tot de volgende morgen 8:00 uur. Op zaterdag en zondag en op feestdagen.
.
U kunt alleen op afspraak bij de huisartsenpost terecht.
Als u met de praktijk belt, staat de assistente u als eerste te woord, Zij maakt de afspraken voor het spreekuur en de visites. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over recepten en verwijzingen. Ook kunt u bij haar terecht voor uitslagen van urine-, of bloedonderzoek en voor herhaalrecepten.
.
De assistentes hebben hun eigen spreekuren waarin zij verschillende medische handelingen verricht. Zij is hier voor opgeleid. Assistente heeft (net als de huisarts) geheimhoudingsplicht. U kunt met de assistente o.a. een afspraak maken voor:
De praktijkondersteuners in onze praktijk houden spreekuren voor patiënten die bekend zijn met diabetes, een hart- en/of vaataandoening, hoge bloeddruk, een hoog cholesterol, COPD of astma. Patiënten krijgen een persoonlijke uitnodiging voor dit spreekuur. De huisarts blijft eindverantwoordelijk voor de zorg. Samen met de patiënt wordt bekeken op welke manier de gezondheidsrisico’s verminderd kunnen worden of hoe de klachten beter kunnen worden behandeld.
In onze praktijk hebben we ook 2 POH-GGZ medewerkers, een POH GGZ jeugd, medewerker en een POH ouderen.
De assistentes hebben van 12.30 uur tot 13.30 uur lunchpauze , terwijl de arts vaak visite rijdt. De praktijk is dan voor spoedgevallen bereikbaar op het gewone telefoonnummer (kies 1).
U kunt uw herhaalmedicatie online bestellen op MijnGezondheid.net
Deze manier van bestellen is alleen voor herhaalmedicatie. Voor alle vragen over medicatie verzoeken wij u de assistente te bellen.
.
U kunt herhaalmedicatie ook bestellen via de receptenlijn
Bel: 074-2918171 en toets 2. Ook deze manier van bestellen is alleen voor herhaalmedicatie.
U kunt de receptenlijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen. De medicijnen liggen 2 werkdagen later bij de apotheek klaar.
Op dit moment is onze wachtlijst erg lang. U kunt bellen met de assistente voor meer informatie als u aan onderstaande voorwaarden voldoet.
Inschrijven in de praktijk kan onder de volgende voorwaarden:
Als u gaat verhuizen naar een andere plaats verzoeken wij u een andere huisarts te zoeken in de plaats waar u woont. Wilt u aan ons doorgeven naar welke huisarts u gaat, zodat wij uw medisch dossier over kunnen dragen aan uw nieuwe huisarts.
Als u uw urine moet laten onderzoeken verzoeken wij u om daarvoor een potje op te halen bij de assistente of een potje te kopen bij de apotheek of drogist.
.
In verband met aangescherpte hygiënemaatregelen mogen wij urine die opgevangen is in andere potjes niet meer aannemen! Wij vragen u om de urine -indien mogelijk- voor 10 uur in te leveren. Wilt u uw naam en geboortedatum op het potje vermelden!!
Ziekte, een blessure of ongeval komen vaak onverwacht. daardoor kunt u zomaar in de spreekkamer van een andere arts, een onbekende apotheek of bij de huisartsenpost terecht komen. Dan is het goed als de zorgverlener snel en gemakkelijk uw belangrijkste medische gegevens kan inzien. Een arts kan dan bijvoorbeeld nagaan welke medicijnen u gebruikt of waarvoor u allergisch bent. Zo krijgt u direct de juiste zorg. Daarom willen zorgaanbieders (zoals huisartsen, apotheken en ziekenhuizen) graag medische gegevens met elkaar kunnen delen, voor een completer beeld van uw medische situatie. Een beveiligd netwerk zorgt voor snelle en juiste uitwisseling van de informatie.
.
Wij stellen uw medische gegevens alleen elektronisch beschikbaar als u daar vooraf toestemming voor geeft. Andere zorgverleners mogen deze alleen raadplegen als zij de gegevens bij de zorgverlening aan u nodig hebben.
.
Uitwisseling gegevens: project “OPEN”
.
Download hier informatie hoe het inzien van uw medische gegevens geregeld is.
.
Alleen met uw toestemming
.
Wij houden een medisch dossier van u bij. Hierin bewaren wij gegevens die belangrijk zijn voor uw behandeling. Wij kunnen bepaalde gegevens uit uw dossier elektronisch beschikbaar stellen. Dat mag alleen als u hiervoor toestemming geeft. Als u dan een beroep doet op andere zorgverleners (zoals artsen, huisartsenpost of apotheek), kunnen zij deze inzien.
Volgens de wet op de Privacy moeten wij uw toestemming vastleggen. Indien wij geen toestemming van u hebben, zijn per 1 januari 2013 uw medische gegevens niet meer in te zien op bijv. de huisartsenpost. Uiteraard kunt u ons altijd bellen met vragen over het geven van toestemming en het beschikbaar stellen van uw gegevens. Meer weten? www.vzvz.nl
Hieronder vindt u informatie over hoe huisartsenpraktijk Lodewijkstraat omgaat met privacy. Ook vindt u hier het formulier voor het aanvragen van een kopie van uw dossier of wijzigingen hierin.
.
Privacyverklaring
Aanvraagformulier Medische Gegevens
Klachtenregeling huisartsenpraktijk Lodewijkstraat
De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.
1.In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen.
Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor een gesprek.
2. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via de klachtencommissie van de praktijk. Dit formulier kunt u afhalen bij de praktijk. De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld.
We streven ernaar om binnen enkele dagen contact met u op te nemen om uw klacht te bespreken. Tijdens dit gesprek kunnen we kijken hoeveel tijd er nodig is voor de afhandeling van uw klacht. We streven ernaar uw klacht binnen 2 weken af te handelen.
Alle klachten en de afhandeling daarvan bewaren wij op de praktijk.
3. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachten behandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via de ” Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg”. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachten functionaris behandeld. De link naar de SKGE staat hieronder.<
https://www.skge.nl/klacht-indienen/huisartsenzorg/klachten/klachtenreglement
Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.
Vaccinatiepunt is een landelijk netwerk van gespecialiseerde huisartsenpraktijken voor reizigersadvisering en vaccinatie. Opgericht in 2009 bestaat het netwerk ondertussen uit meer dan 90 praktijken verspreid over heel Nederland. Van de bij Reisprik aangesloten praktijken mag u kwaliteit en service verwachten. Zo kunt u via internet uw afspraak maken, kunt u snel terecht en wordt u vakkundig geadviseerd. Ook bij terugkomst kunt u bij vragen rekenen op ondersteuning. Kijk voor meer informatie op www.vaccinatiepunt.nl